کد خبر: ۴۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: ۴ هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در دو سیل اخیر در جنوب و شرق استان کرمان نیاز به تعمیر دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: ۴ هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در دو سیل اخیر در جنوب و شرق استان کرمان نیاز به تعمیر دارند.

به گزارش تسنیم ، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تقدیر از همراهی اصحاب رسانه استان کرمان برای تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهارداشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای تشکیل شده بعد از انقلاب اسلامی است که خدمات زیادی در حوزه خانه‌دار شدن مردم و مقاوم‌سازی خانه‌ها انجام داده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا شرایط و سطح زندگی مردم و همچنین بهره‌مندی مردم روستاها از امکانات عمرانی افزایش پیدا کند گفت: 5 هزار و 600 روستا در استان داریم که حدود دو هزار و 700 روستای ما جمعیت بالای 20 خانوار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه جمعیت کم روستاها مانعی برای خدمت‌رسانی به آنها نشده و در دورافتاده‌ترین نقاط نیز این خدمات داده شده است افزود: اجرای طرح هادی در روستاها در اولویت است و خدمات مهندسی در روستاها با توجه به طرح هادی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز بنیاد مسکن فعال است و در راستای مقاوم‌سازی خانه‌ها و تامین مسکن برای مردم فعالیت می‌کند ادامه داد: نفوذ مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن در جنوب استان کرمان نسبت به کل کشور بالا است.

سلطانی‌نژاد با اشاره به خسارات سیل‌های اخیر در استان کرمان بیان کرد: خانه از قبل نوسازی شدند و در سیل اخیر خانه‌هایی که آسیب دیدند، تعمیری هستند و 4 هزار و 680 واحد در دو سیل اخیر در جنوب و شرق استان نیاز به تعمیر دارند.

وی با بیان اینکه 600 واحدی که خشت و گلی بودند بر اثر سیل خسارت جدی دیدند و حتماً باید نوسازی شوند افزود: در چند روستا سیل بیشترین خسارات را داشته است که تامین زمین در این نقاط انجام و از هفته گذشته کار بازسازی خانه‌های متاثر از سیل آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در روستای تجدانو منوجان کار کاملاً عملیاتی آغاز شده و منتظر تخصیص اعتبارات نمانده‌ایم گفت: دولت مصوبه خوبی را برای تعمیر و بازسازی منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده داشته است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه حجم بارش در سیل اخیر بسیار بالا بود و متاسفانه دست کاری‌های مسیر رودخانه‌ها در بالادست و تغییر مسیر رودخانه باعث شد که باز هم سیل وارد خانه‌هایی که تازه ساخته شده بشود و زندگی مردم را خراب کند افزود: قبل از هر ساخت و ساز و اجرای طرح هادی از دستگاه‌های مربوطه استعلام گرفته می‌شود که آیا این منطقه در مسیر رودخانه وجود دارد یا خیر؟

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر امروز شاهد آن هستیم که سیل وارد خانه‌ها شده، دستگاه‌های پاسخ دهنده استعلام باید پاسخگو باشند گفت: بخش زیادی از جنوب استان کرمان در معرض و تهدید سیل و سیلاب است و سیلبند اصلی باید احداث شود.

وی با بیان اینکه هر جا که به ما پروانه ساختمانی داده شود در آن محل برای مردم خانه می‌سازیم و دستگاه‌های صدور پرونده باید ملاحظات لازم را انجام بدهند ادامه داد: طرح‌های هادی روستاها نیز در حال بازنگری است تا از آسیب‌های آینده جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از خانه‌هایی که در سال 84 ساخته شده و در سیل و سیلاب‌های سال‌های گذشته هیچ سیلی به آن نرسیده بود گفت: باید دید که چه اتفاقی افتاده که در سیل اخیر آب به آن رسیده است؟

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: غیر از آنکه در بالادست مسیر رودخانه حتماً تغییراتی داده شده که آب به سمت سکونتگاه‌های مردم رفته و دلیل آن چیز دیگری نیست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون صدور پروانه ساختمانی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان است گفت: برای ساخت خانه، تسهیلات با کارمزد بسیار کم در نظر گرفته شده که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه در سال 1400 بیشترین تسهیلات مسکن در استان کرمان پرداخت و بیشترین ساخت خانه‌ها در استان کرمان آغاز شده که نشان از تحقق شعار سال تولید و مانع‌زدایی‌ها در بخش مسکن در استان است افزود: در حاشیه شهر کرمان طرح جامع در حال تهیه است و در محله صنعتی به‌زودی اجرایی می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)